Arizona Mini Storage

12650 N Cave Creek Rd , Phoenix , AZ 85022 (877) 687-9771

Get Directions

  • 5x5

    5' x 5' Storage

    Discount Price

    $37.00
  • 5x5

    5' x 5' Storage

    Climate controlled

    Discount Price

    $50.00
  • 5x10

    5' x 10' Storage

    Discount Price

    $60.00
  • 5x10

    5' x 10' Storage

    Climate controlled

    Discount Price

    $80.00
  • 10x10

    10' x 10' Storage

    Discount Price

    $110.00
  • 10x15

    10' x 15' Storage

    Discount Price

    $150.00
  • 10x20

    10' x 20' Storage

    Discount Price

    $185.00
  • 10x28

    10' x 28' Parking space

    Discount Price

    $80.00
  • 10x30

    10' x 30' Storage

    Discount Price

    $230.00

Operating Hours

Office

Sun -
Mon 8:00 am - 6:00 pm
Tues 8:00 am - 6:00 pm
Wed 8:00 am - 6:00 pm
Thurs 8:00 am - 6:00 pm
Fri 8:00 am - 6:00 pm
Sat 8:00 am - 6:00 pm

Unit Access

Sun 7:00 am - 7:00 pm
Mon 7:00 am - 7:00 pm
Tues 7:00 am - 7:00 pm
Wed 7:00 am - 7:00 pm
Thurs 7:00 am - 7:00 pm
Fri 7:00 am - 7:00 pm
Sat 7:00 am - 7:00 pm

Features and Amenities

  • Rental truck refueled by tenant
  • Fenced lighted
  • Surveillance
  • Vehicle requires insurance
  • Egate access
  • Vehicle requires title
  • Resident manager
  • Email invoicing available
  • Auto pay available
  • Vehicle must be running
  • Vehicle requires registration
  • Title must match renter
  • Insurance required
  • Insurance available
  • Homeowners or renters insurance available
  • Cash accepted
  • Checks accepted
  • Military discount applies to reserves
  • Military discount applies to veterans

Additional information

Arizona Mini Storage is built with customer convenience and satisfaction as our main goal. We are located less than 5 miles from the I-17, 51 and the 101 freeways. The security of your belongings is our top priority! Our facility features new upgraded security gates, surveillance cameras, lighting system and a resident manager. All of our storage units are equipped with alarms that will alert us to any access. Wide drive aisles make loading and unloading a breeze!

Customer Reviews

  • 0 of 5 stars

    Manager Response

    Manager's Response

    Jaime, thank you for the great review. Our on-site managers strive to provide our clients with a simple and friendly process. Please stop by the office when you are on site for a cold bottle of water and a fresh baked cookie.

  • 5 of 5 stars

    Jaime

    Great staff!

    I was very impressed by jow hospitable the man and woman were whom I met in the office. They were both eager to make sure I knew where everything was and how everything worked.

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 4 of 5 stars

    Jared

    Overall a nice facility with friendly staff.

    The facility is cheaper then most and close to my house. The service I found was friendly and helpful. The wait was a bit long when I checked in, but that was due to being understaffed, so I completely understand that. I was actually impressed how the staff member handled himself with plenty of people in the wait area. I think my only negative thing to say was that I booked this using a AAA discount and I assumed that I would get a free month. Due to the time I booked the free month only includes the remaining of the month, it was a bit misleading.

     

    Price - 5/5

     

    Service - 4/5

     

    Cleanliness - 4/5

  • 0 of 5 stars

    Manager Response

    Manager's Response

    Marianne, I'm sorry to hear that your experience was anything but A+. The on-site manager was correct in requiring insurance, we adopted this policy in November. Our Sparefoot page now reflects this policy and we appreciate you writing to let us know there was a discrepancy. Regarding the free month, we follow Sparefoot's guidelines. As a first of the month billing facility the first month you rent, whether that be on the 1st or 15th, is the free month, although I can understand the confusion. I hope that over the course of your future experiences with us that we can earn your trust and business back and I thank you for storing with AZ Mini Storage.

  • 3 of 5 stars

    Marianne

    Good price but character issues with mgmt.

    I was told by spare foot that I would get the first month free and this particular facility did not require insurance and the manager tried to charge me $56 for the next month and she also absolutely would not let me get out of paying insurance. she said it was mandatory even though I had a confirmation by spare foot and it was in print on the website that they did not require insurance. Also they do not have a bathroom on the premises any longer so you have to leave to go elsewhere to go to the bathroom. And their gate hours close at 7 p.m.

     

    Price - 4/5

     

    Service - 3/5

     

    Cleanliness - 3/5

  • 3 of 5 stars

    Marianne

    Good price but character issues with mgmt.

    I was told and saw it on the website whether it was through their website or SpareFoot (and confirmed with the spare foot representative) that insurance was not required and that was one of the primary reasons I rented at this facility. The manager would not let me out of paying that insurance. she said it was mandatory and I negotiated, I held my ground with her about how it said when I signed up and they confirmed with SpareFoot that insurance was not required at this facility and they should honor it and she would not do it. Also after I rented the unit got my stuff in there I asked to use the restroom and she told me they had closed them. I would have never rented a storage unit from a place that doesn't have a functioning bathroom that I can access while I'm working in my storage unit for hours and have to run the restaurant across the street to go to the bathroom. I just figure the manager didn't want me to go without insurance cuz I was getting a free month through triple A so she was going to hammer me for that extra money and she was trying to get me to pay for next month at the same time. Also they say first month free but because they bill on the 1st of the month because I moved in the middle of the month I only get 2 weeks for free. Detected some dishonesty from the manager. She told me that they changed the insurance to mandatory about a month ago but I don't believe her she seemed like she might have been lying. The point in cases is it was advertised at one month free with no insurance requirements and that's what I expected and I had to pay insurance so for that reason I automatically don't like them and don't plan to stay. Also gate hours are 7pm. Lowest in the industry.

     

    Price - 4/5

     

    Service - 2/5

     

    Cleanliness - 4/5

  • 5 of 5 stars

    Anna

    Great service at very reasonable price.

    The storage facility is clean and very secured. The personnel is very helpful and friendly and will go out of their way to make this experience as enjoyable as possible. I would highly recommend it to anyone.

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 5 of 5 stars

    Michael

    Very pleasant people to deal with

     

    Price - 4/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 5 of 5 stars

    David

    Very satisfied

    Very helpful. Safe and secure. Pleasant staff. Everything looked clean. I feel that my vehicle is safe. I would definitely recommend this location. Really happy they had a spot available.

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 5 of 5 stars

    ron

    Very accomadating and thorough

    Good clean reasonably priced units with good security and friendly office staff/

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 0 of 5 stars

    Manager Response

    Manager's Response

    Oscar, I'm sorry that you feel our pricing was high. We strive to stay competitively priced within the area and to provide excellent customer service. We do charge a one time, $20 administrative fee, as that covers all new move in paperwork and the free disk lock that we give you. Our goal is to always supply affordable, secure self storage to every customer which is why we also do not require tenants to purchase our self storage insurance. I hope that through the remainder of your storage experience with us we will be able to earn your business and leave you happy with your experience with us. Please stop in the office next time you are on site for a fresh baked cookie and give us a chance to show you great customer service.

  • 3 of 5 stars

    Oscar Kimbrell

    no summary

    Every customer should be awarded with a free first month regardless of when signed up during the month. I received a prorated partial discount because of a 12th of the month sign up. Keep your customers happy, don't prorate. Also a $20 administration fee was applied . Other storage facilities charge only $10. I understand you are running a business but why the high fees?

     

    Price - 1/5

     

    Service - 4/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 5 of 5 stars

    jerry

    STAFF WAS EXCEPTIONAL,CHECK IN WAS SUPER FAST AND EASY.

    I've rented storage for quite a few years. either for business or personal, or both. this facility is very clean and well kept. access is well marked and driveways are clear well regulated.

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 0 of 5 stars

    Manager Response

    Manager's Response

    Thank you for your review. We are always interested to hear more feedback about your experience. Please feel free to email us at azmini@arizonastoragecenters.com with any feedback you would like to give. Thank you!

  • 0 of 5 stars

    Manager Response

    Manager's Response

    We're glad you had a great experience with us. Refer a friend for a $25 Target or Starbucks gift card. Thank you for your business!

  • 0 of 5 stars

    Manager Response

    Manager's Response

    We're glad you had a great experience with us. Refer a friend for a $25 Target or Starbucks gift card. Thank you for your business!

  • 0 of 5 stars

    Manager Response

    Manager's Response

    Thank you for the kind review! We really appreciate it.

  • 5 of 5 stars

    Samantha

    AZMini has been great thus far!

    AZMini worked with me in providing different options of storage unit sizes and prices. I was shown multiple units before selecting the one that best fit my needs. The customer service was great and they listened to my needs as a customer. Thank you!

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 5 of 5 stars

    thomas wille

    Awesome employees

    The employees at Arizona Mini Storage are really friendly and helpful. My initial reservation didn't suit my needs and they were happy to change it for me. Really appreciated it.

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 5 of 5 stars

    Justine

    amazing

    Patty in the office was amazing! The facility was nice and safe and I would tell everyone to go here! The pricing was very reasonable.

     

    Price - 4/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 5 of 5 stars

    Laina

    Very responsive and great customer service.

    Great storage, no complaints and great prices.

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 0 of 5 stars

    Manager Response

    Manager's Response

    We're glad you had a great experience with us! Thank you for the kind review. We appreciate your business!

  • 5 of 5 stars

    Linda Davis

    A fantastic customer service experience - friendly, efficient and cookies!

    I have to say I just experienced one of the best customer service experiences at Arizona Mini Storage. The office was exceptionally clean and the owners were beyond friendly and great to deal with. They walked me through all the paperwork - were so welcoming - provided me with a new lock and showed me my unit. It was a terrific experience!!! THEN to top it off, they have fresh baked cookies and cold water for the tenants! Great JOB!!!

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 5 of 5 stars

    Andrea

    Thanks for a great experience!

    Barb was so very friendly and helpful. As a first time storage renter, she made this process very easy and stress free. There is a lot of paperwork to sign, but Barb's friendly attitude made the time go by quickly. Thanks for giving me peace of mind.

     

    Price - 4/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 4/5

  • 0 of 5 stars

    Manager Response

    Manager's Response

    Thank you for the great review, we appreciate it! We will work hard to keep you happy in your decision to rent from AZ Mini Storage / Arizona Storage Centers.

  • 5 of 5 stars

    Jim Clark

    Barb and her husband were just the very best to deal with, very helpful with all of my needs.

    I am here for the 1st as a snowbird, and they have really made the start of things a pleasure to deal with. I would reccomend to anyone looking for storage to contact this facility.

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 5 of 5 stars

    Don

    All expectations met - and more. Rep made sure I was able to take advantage of any promo offer I was eligible for. Feel i made the right choice

     

    Price - 5/5

     

    Service - 5/5

     

    Cleanliness - 5/5

  • 4 of 5 stars

    Liz

     

    Price - 3/5

     

    Service - 4/5

     

    Cleanliness - 3/5

Back To Top